2010年2月17日水曜日

icenetwork (2010/2/17)- Plushenko edges impressive Lysacek in short

今度はicenetworkの記事からライサチェックのコメント部分を抜粋。


Plushenko edges impressive Lysacek in short


"I did have some pressure, coming in as world champion," Lysacek said. "I also had that monkey on my back, a little, from my [poor] short program in Torino. That was one of the worst short programs of my life; now, this is one of the best."

「僕には現世界チャンピオンだということから来るプレッシャーがありました。また、トリノの酷いショートプログラムのときから小さな悪魔も背負っていたのです。あれは僕の生涯で最悪なショートプログラムでした。でも今回は、最高のものの一つです」

Lysacek, suffering from a sore left foot, is not planning a quad in his free skate.

左足の痛みに悩んでいるライサチェックは、フリーでは四回転を予定していない。

"I don't think there's any one element in my free skate that's more important than another," he said. "It's just as difficult to have the kind of intricate program I have, with the difficult transitions, than to do a quad.

「僕のフリープログラムの中には他よりも重要な要素はどれ一つないと思っています。僕のプログラムのように、難しいつなぎがある複雑なプログラムを演じるのは四回転をやるより困難なことです」

"I've worked on the quad a lot over the years; unfortunately, my foot didn't hold up on me here."

「僕は何年もの間四回転に取り組んできました。でもあいにく、僕の足はここでは持ちこたえなかったのです」

0 件のコメント:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...