2009年10月31日土曜日

中国大会初日を終えたエヴァンさんのコメント

ISUの中国大会初日レポートのライサチェックの記述をピックアップ。
(適当な訳つきです)


Lysacek skated last. Dressed all in black, the World Champion opened his elegant routine to “Firebird” with a triple Axel followed by a solid triple Lutz-triple toeloop combination and a triple flip, but received some deductions on the flip for the take-off from the wrong edge. Lysacek’s three spins were graded a level four by the Technical Panel and both step sequences were a level three. The American earned 80.80 points (43.30/37.50). “I am really pleased. This is a pretty new program for me. I’ve had it for a couple of months now and I really like the music and I like the costume. Vera Wang designed it for me”, Lysacek noted.“It’s a little departure for me from the Spanish theme that I’ve done for so many years. Tonight I was really focused on the elements and I think I was taking one element at a time like we do in our short program. I was just a little disappointed with that edge call, because this is out of character for me.”

ライサチェックは最後に滑った。全身を黒い衣装で装い、世界チャンピオンは彼のエレガントな『火の鳥』を、トリプルアクセル、トリプルルッツ-トリプルトウループのコンビネーション、トリプルフリップ(しかしこれは踏み切りでロングエッジの判定を受け、減点された)をもってスタートさせた。ライサチェックの3つのスピンは全てレベル4と判定され、ステップは二つともレベル3だった。彼は80.80(43.30/37.50)を獲得した。「本当に嬉しいです。僕にとってかなり新しいプログラムですから。僕はこのプログラムをもらってから今に至るまで二ヶ月なんですよ。この音楽が本当に好きだし、コスチュームも気に入ってるんです。ヴェラ・ウォンが僕のためにデザインしてくれたんですよ」とライサチェック。「(今回のプログラムは)僕が何年もやってきたスペイン的なテーマから少しかけ離れているんです。今夜は要素に本当に集中していました。このショートでは一つ一つの要素をとらえていたと思っています。だからエッジコールにはがっかりしました。普段はないことなので」

0 件のコメント:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...