2009年4月14日火曜日

誠実なファンのために。

icenetworkの記事「Lysacek leads strong U.S. team in Tokyo」より。
コメント部分だけ、大まかに訳しました。(後に訂正するかも)


Evan Lysacek isn't letting a stress fracture stop him from competing at the ISU World Team Trophy this week in Tokyo.
"Hey, it's OK," he said of his injured left foot, diagnosed just two weeks before the world championships in Los Angeles last month.


Since winning the world title in spectacular fashion before a hometown crowd, Lysacek has been touring with Smucker's Stars on Ice, performing at five stops up to and including the tour finale in Portland, Maine, last Saturday.

"I'm a little limited on what I can do, so I did all jumps on my right foot on the tour," he explained. "I've been sort of giving it a rest and just trying to figure out when I can cast it for a little bit, but it's not a big deal."

「僕はやること(技)を少し制限しています。スターズオンアイスのツアーでは全部のジャンプを右足でやりました。少しだけ休んで、少しでもギプスをはめられるときはできるだけ固定するようにしていました。でも大げさなことじゃないんです」

In Los Angeles, the injury prevented him from attempting a quad toe loop, but the skater nailed eight triples in his gold medal-winning free program, set to Gershwin's "Rhapsody in Blue." He's hoping he'll have similar results in Tokyo.

"I'm really excited," the skater said. "At worlds, when I had adrenaline, I didn't even notice it. I wasn't even thinking about it.

「とてもわくわくしています。世界選手権ではアドレナリンが高まって(興奮して)いたとき、それに気づきさえしなかったんですよ。そんなことは考えもしませんでした」

"So this [competition] is icing on the cake. I want to have fun. Brian [Joubert] and a lot of the other skaters who will be there are all my friends. We're on our own respective teams as countries, but we're on a bigger team as a whole as skaters, and it will be cool to cheer each other on.

「だからこの試合は最高のイベントなんです。楽しみたいですね。ブライアン(ジュベール)を始め、試合に出る多くのスケーター達は、みんな僕の友達なんです。僕らはそれぞれ、自国のチームにいるけれど、スケーター全体として、一つの大きなチームでもあるんです。だから互いに応援しあうのは素晴らしいでしょうね!」

"Plus, I have a lot of really, really loyal fans in Japan, and I definitely wanted to make sure I got to go to see them. That was so important to me."

「加えて、日本には、本当に、すっごく誠実な僕のファンがたくさんいるんだ! だから当然、みんなに会いに行きたかったんだよ! これは僕にとって本当に大切なんです」


----------------- 以下、雑感 --------------------

私が「すっごく誠実な」ファンかどうかはともかく(苦笑)、
最後の一文は日本のライサイドとしては嬉しいコメントでした。
他のメダリスターと比べると、ショーでも試合でもライサイドは
そんなに多くない(むしろ少なかった)んですけど
きっと平均的ライサイドな人はシャイで大人しくて
黄色い悲鳴をあげないタイプが多いのでしょう。
ライサファンを名乗るサイトやブログが少ないのもそのせいか。
みんな心の中で応援してるのね、きっと(←lyside eye 笑)

あと妹が「ジョニーとかジェフ君とかランビだったら
会場になんとなく行くミーハーなファンも多いけど
ライサ目当てでショーに行くのは本当のファンくらいだろうから
ライサとしては日本に来るのはアタリなんじゃない?」

過去に言っていて、なるほどなと思ったことがある(笑)
ま、ライサ目当てで北海道の田舎から都会の試合やショーへ
出向く人は・・・・聞いたことないわ(苦笑)
北海道のライサイド!! カモ~~ン!!

というわけで、ざっと記事の紹介でございました。

0 件のコメント:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...