2009年3月24日火曜日

ライサブログ Adding yoga to his program

LAタイムズのライサのブログの記事を訳してみます。
今回は2009年3月8日付。


With the World Championships, the premier event of the skating season, right around the corner, all of the world's elite skaters are in their last couple weeks of preparation.

スケートシーズンの一番主要なイベントである世界選手権が迫ってきていて、世界中の優秀なスケーター達が残り二週間の準備期間を過ごしています。


For me, this year holds heightened importance as it is the year before the 2010 Olympic season. All eyes will be on this 2009 Championships, looking for the faces and favorites of the Vancouver Olympics.
The more personal reason that this Championship is so exciting for me is because it is in Los Angeles, my hometown. I always love performing at Staples Center, and the opportunity to have my friends and family cheering me on will make it an unforgettable experience.

僕にとって、今年は2010年オリンピックの前の年として、高い重要性をもっています。皆、この2009年ワールドに注目し、バンクーバーオリンピックのメンバーやお気に入りの選手を探すことでしょう。
今年のワールドが僕にとって本当にわくわくする個人的な理由は、僕のホームタウンであるロサンゼルスで開催されることです。僕はいつもステープルセンターで滑るのが大好きだし、僕の友人や家族がここで僕を応援する良い機会でもあります。きっと忘れられない経験になると思います。


After competing at the Four Continents Championship in February, and a couple weeks of touring with Smuckers Stars on Ice, I decided to find the quietest place I could to prepare for the Worlds: Richmond Hill, Ontario, a suburb of Toronto. I have spent this week training and fine tuning with Lori Nichol. It has been an extremely productive week of training, and adding some yoga to my training day has helped me stay centered.

2月の四大陸選手権と、二週間のスターズ・オン・アイスのツアーの後、僕はワールドに向けて準備できるとても静かな場所を見つけようと決めました。トロント郊外、オンタリオのリッチモンドヒルです。今週そこに滞在し、ローリー・ニコルとトレーニングと微調整をしてきました。トレーニングの週は非常に実りのあるものでした。また、練習にヨガを取り入れたことは、落ち着いて過ごすのに役立ちました。


I've been through so much diversity in my skating career, and I've always found that staying calm is the best way to stay confident. I still have two weeks to drill my technique, but as I return to my home training base, Toyota Sports Center in El Segundo, I have a strong sense of mental preparedness.

僕はスケート人生の中で色々な経験を経て、自信をもって過ごすためには穏やかに過ごすことが一番いい方法だと毎度感じています。僕にはまだ技術を鍛錬する時間が2週間ありますが、僕の練習拠点、エル・セグンドにあるトヨタ・スポーツセンターに戻ると、しっかりと心の準備ができるんです。


I am going to spend the next couple weeks slipping back into my L.A. groove. Morning bike rides to Joan's on Third for breakfast, training all day, Yoga at sunset, and relaxing dinner with friends. I love Los Angeles!

次の二週間は、僕のロサンゼルスの楽しみにこっそりと戻りつつ過ごすつもりです。朝、自転車でジョーンズ・オン・サードに朝食を食べに行って、日中は練習をして、夕方にヨガをして、友達とリラックスしながら夕食を食べる。この街が大好きなんだ!

0 件のコメント:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...